סקירת וורדפרס מס' 1 – שבוע 35/2016

כבר הרבה זמן שרציתי לעשות את זה – סיכום שבועי על דברים שעניינו אותי בעולם הוורדפרס, בעיקר מצד המפתחים. אני עוקב אחרי עולם הוורדפרס באמצעות קריאת פוסטים חדשים באינטרנט מכל העולם, קבוצות ברשתות חברתיות ובעיקר בעיקר באמצעות קבוצות פייסבוק ישראליות כשבראשן הקבוצה של אוהב ציוןקהילת וורדפרס ישראל.

אז הרעיון הוא להביא כל שבוע מספר מצומצם של דברים שעניינו אותי או שאני חושב שכדאי לשמור אותם בשביל שימוש עתידי וחבל שיפלו לתהום הנשייה של הפייסבוק. אז נתחיל בסקירת השבוע שעבר. ואולי מילה אחת על פורמט הנושא שבחרתי – במקום לציין תאריכי התחלה וסיום של השבוע, השתמשתי במספר השבוע של השנה. השבוע שעבר היה שבוע מספר 35 בשנת 2016, ולכן הפורמט הוא 35/2016. אם אתמיד בסקירות כאלה, פורמט כזה מאד יועיל בזיהוי התאריך בו פורסם הפוסט.

אז יאללה. נתחיל. הנושאים שלנו השבוע יהיו:


§ נגישות

אני מתנצל שאני מתחיל בפוסט שלי דווקא. אבל נושא הנגישות הוא סופר חשוב.

בחמישי האחרון זפזפתי לרגע בטלויזיה (יש לי בסה"כ 4 ערוצים, כך שזה לא קשה) ונתקלתי בכתבה של חי בלילה על נגישות אתרים, לרגל הקרבה לתאריך הכניסה לתוקף של חוק הנגישות. רות ניסנבאום טרחה ומצאה את הלינק לכתבה וצירפה אותה בתגובה. קיפצו לדקה 7:04 לטובת הכתבה על הנגישות. בהמשך מצאתי שמיכה פלר הביא את הסרטון המדויק

אז אם עד היום לא הבנתם למה צריך נגישות, אני בטוח שהסרטון הזה שינה לכם את התפיסה.


§ קבצים בעלי שמות עבריים

אוי, זו בעיה מוכרת. גל חדד העלה את הבעיה של העברת קבצים בשמות עבריים משרת לשרת. כיווץ בזיפ או שימוש בכלים כמו Duplicator, לא מצליחים להתמודד עם שמות קבצים בעברית. לרוב זה קורה עם תמונות שלקוחות שומרים בשמות עבריים ומעלים אותם למערכת הוורדפרס שלהם. בכל אופן, גל קיבל כמה תשובות מעניינות.

דניאל גור צירף בתגובה מדריך של SPD להעלאת הקבצים בפורמט UTF-8 עם FileZila, מה שאמור לשמור על שמות הקבצים בעברית.

מיכאל אלייב הציע לעבוד עם Wordmove לצורך העברת אתרים משרת לשרת, בטענה שהוא יודע להתמודד גם עם שמות בעברית. לא ניסיתי. אשמח אם מישהו ישתף בנסיון שלו. להבנתי, זה כלי שטוב לצורך העברת התקנה מקומית של וורדפרס לשרת מארח באינטרנט והוא מצריך התקנה קיימת של Ruby On Rails.

מצאתי גם וידאו ביוטיוב שמראה איך עושים את זה בפועל. האמת שלא הספקתי לצפות בסרטון. מקווה שהוא באמת מראה מה שאני חושב שהוא מראה. עברו לדקה 5:32 בשביל להגיע ישירות לעבודה שלו על Wordmove. אגב, מוזר, וורדפרס לא מוכן לתת לי להכניס לינק של יוטיוב עם דקה ספציפית.

ניקנור מלכיאלי הזכיר שרצוי כלל לא לשמור קבצים בשמות עבריים, כדי לא להגיע כלל למצב הזה. מצד שני, לרוני שרר נפל האסימון שאולי "הגיע הזמן לפתח תוסף שמשנה את שמות הקבצים לאותיות לועזיות בזמן ההעלאה וגם אח"כ". אבל אז הוא גילה שחשבו על זה קודם. לפניו. זה לא משנה. 🙂


§ תבנית Customizr

יעקב גלזר הי"ו, פרסם פוסט שהוא סיים לתרגם את תבנית Customizr החינמית לעברית. לקח לו חודשיים. אז קודם כל שאפו ליעקב, אבל מה אגיד לכם? שאפו ליוצרי התבנית הזו. בזכות הפוסט הזה של יעקב הלכתי ונברתי בתבנית הזו ובניתי איתה אתר תדמיתי עבור עו"ד מסוים. חברים, יש בתבנית הזו פיצ'רים שקיימים רק בתבניות פרימיום בדר"כ. בעיקר אהבתי את האפשרות ל-Live CSS כמו בתבניות של פוג'ו. אז נכון, אסתטית תפריטי הניהול של התבנית לא נראים כמו תבנית פרמיום, אבל מתחת למכסה המנוע – תבנית מדהימה. תנסו וספרו לי מה אתם חושבים.


§ WordPress vs. Drupal

יהודה צדיק הביא לנו הקלטה של ובינר (באנגלית) המסביר את ההבדלים בין וורדפרס ודרופל ובמה מהם כדאי לבחור. ואולי בכלל בשניהם? אז נכון, לפוסט הזה לא היו תגובות כלל, אבל אני חושב שהוא בעל ערך מספיק חשוב למי שלא מכיר את דרופל (כמוני) ורוצה להסביר ללקוחות שלו את ההבדלים ביניהם. תודה יהודה!


§ הסכם לבניית אתר

אלכס ארנון עם יוזמה נהדרת למעין הסכם לבניית אתרים המבוסס על הערות חברי הקבוצות השונות. מומלץ למי שצריך הסכם כזה ולא יודע מאיפה להתחיל.


§ גישה זמנית ללא ססמא

אלעד טוביאנה שיתף אותנו בתוסף שימושי המאפשר ליצור גישת מנהל למישהו מבלי לתת לו שם וססמא. נשמע שימושי.


טוב, זהו להפעם. מקווה להיות מסודר יותר לשבוע הבא ולשמור את הלינקים שמעניינים אותי באיזה קובץ צדדי כדי שיהיה לי מספיק בשר להציג לכם. אהבתם? רוצים שאמשיך? אשמח שתגיבו למטה.

דוד ארוון

מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתי, בעולם המחשבים מאז מחשב ה-AT 286 ובעולם התקשורת כבעל BBS עוד לפני שנולדה רשת האינטרנט. את הדומיין הראשון שלי קניתי בשנת 2000 (עדיין קיים) ומתעסק בבניית אתרים מאז, כשבשנים האחרונות אני מתרכז בוורדפרס בלבד.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. שמחה

    דוד תודה רבה !! חומר מעניין, תמשיך לשתף טיפים ודברים בסגנון
    בהצלחה !!

    1. דוד ארוון

      תודה שמחה!

  2. רוני שרר

    אחלה תקציר חדשות. אני בהחלט אעקוב. לדוגמא למרות שאני משתדל לעקוב, פספסתי את העובדה שיעקב גלזר תרגם את Customizr הותיקה והטובה.

    1. דוד ארוון

      זו בדיוק הכוונה. שמח שכבר באתי על שכרי.
      תודה.

  3. דקלה

    תודה על הסיכום המעניין והתמציתי, הצלחת להביא באופן הכי ברור כמה נושאים שקפצו מול עיניי השבוע בלי שהספקתי להתעמק בהם.

  4. ינון

    יופי של סיקור. תודה

  5. אלעד

    אחלה שבעולם , כל הכבוד על היוזמה

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן