סקירת וורדפרס מס' 2 – שבוע 36/2016

תקציר הפרקים הקודמים:

לאור הצפת המידע בנוגע לוורדפרס וכל מה שמסביב לוורדפרס, החלטתי לעשות סיכומים שבועיים, בעיקר בשביל עצמי, מעין שמירת חומרים מעניינים שארצה לחזור אליהם ולעשות בהם שימוש ביום מן הימים. ואני משתף אותו עמכם בשמחה.

אז שוב אנחנו נפגשים לסקירת וורדפרס שבועית. הפעם לשבוע 36/2016. נתחיל…


§ ציון סימיאן, אבא של…

איך אפשר שלא להתחיל מהכתבה על ציון סימיאן שהתפרסמה השבוע. גילוי נאות: ציון סימיאן הידוע גם בשמו אוהב ציון, הקים יחד עם רוני שרר את קבוצת קהילת וורדפרס ישראל, ממנה אני שואב את רוב המידע שלי למדור הזה. עוד גילוי נאות: אני מתפקד כ"מגשר" בקבוצה (ניהול מוגבל). וגילוי אחרון – זכיתי ללמוד בקורס וורדפרס של אוהב לפני כשנה. אה, כן, גילוי נאות אחרון – אנחנו גרים באותה שכונה.


§ הסכם לבניית אתר

אז לאחר שבשבוע שעבר הזכרתי את ההסכם לבניית אתרים של אלכס ארנון, הפעם יובל כץ משדרג את החוזה שלו להסכם בניית אתרים מ2011 ומשתף אותו איתנו. מעולה! אגב, אולי נראה שיתוף פעולה עם אלכס ארנון?


§ הוספת SSL

דייזי פזית פולקובסקי פינקה אותנו במאמר מטעמה על הוספת SSL לאתר: מה ההבדל בין http ל-https? מה זה ssl? מי צריך אותם ואיך מוסיפים אותם לאתר שלכם?


§ תוספים של יהודה טירם

יהודה טירם פינק אותנו השבוע בשני תוספים:

  1. גרסא 2.0 של התוסף ליצירת מס. קטלוגי אקראי הנקרא ATR random sku for Woocommerce
  2. תוסף המאפשר קסטומיזציה גבוהה של התפריט כשכל העריכה נעשית דרך עורך התפריטים הרגיל. מאפשר תפריטי מגה ובעצם נותן שליטה מלאה על התצוגה.התוסף נקרא ATR advanced menu. בסוף השבוע העלה יהודה וידאו המדגים את היכולות של התוסף.

§ התקנת והגדרת WP Rocket

דייב אברג'ל עם מאמר על התקנת והגדרת WP Rocket בקבוצת Wipi.


§ Wipi

אגב Wipi, השבוע שוחררה גרסה 1.2 של התבנית החינמית-חברתית הזו. עדכון של חי מונדו. אחלה יוזמה! במקביל, דייב אברג'ל נתן רשימה של אתרים שנבנו על תבנית Wipi.


§ מה ההבדל בין תעבורה לשטח אחסון?

אריאל הוכשטדט מביא את המאמר של מור איתן טסלר על ההבדל בין תעבורה לשטח אחסון. לכאורה שאלה פשוטה עם תשובה ברורה, אבל למי שמתקשה – איתן עושה סדר.


§ אלמנטור 0.8

השבוע בישר לנו אריאל קליקשטיין על גרסה חדשה לבילדר המדהים של פוג'ו שנקרא אלמנטור. והפעם נוספו יכולות עריכת תוכן ייעודיות למובייל, טבלט או דסקטופ. אלופ


§ קבלת SMS לאחר הזמנה באתר

השאלה של עופר וייסגלס באה לי בזמן. בדיוק חשבתי גם אני על האפשרות לקבל SMS לאחר ביצוע הזמנה באתר (של אשתי). אז אמנם לא יצא לי לבדוק את האפשרויות שניתנו לעופר כתשובה, אבל בהחלט אנסה אותם בקרוב. אם יש לכם המלצות נוספות/אחרות – תגיבו לפוסט של עופר, או כאן למטה בתגובות.


§ וורדפרס 4.6.1

יהודה חסין מזכיר לנו שממש מומלץ להתקין את הגרסא האחרונה של וורדרפס, מטעמי אבטחה, בעיקר לבעלי אתרים שעובדים על Mac או לינוקס. תודה יהודה.


זהו להפעם. ברכות על ראשכם ושבוע טוב.

אהבתם? תשאירו איזו תגובה. לחברתיים במיוחד ביניכם – שתפו את הפוסט. ואם לדעתכם פספסתי משהו – שתפו איתי בתגובות.

דוד ארוון

מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתי, בעולם המחשבים מאז מחשב ה-AT 286 ובעולם התקשורת כבעל BBS עוד לפני שנולדה רשת האינטרנט. את הדומיין הראשון שלי קניתי בשנת 2000 (עדיין קיים) ומתעסק בבניית אתרים מאז, כשבשנים האחרונות אני מתרכז בוורדפרס בלבד.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. אורית

    דויד אחלה סיכום!! תודה!! 🙂

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן