חדשות וורדפרס – מהדורת 13 בנובמבר 2017

מישהו זוכר שבשנת 2016 הייתי מוציא מדי שבוע סיקור שבועי על וורדפרס, שהתבסס על הקורה בקבוצות הפייסבוק השונות? אז היות והצטברו מספר חדשות מעניינות בימים האחרונים, להלן מהדורת חדשות וורדפרס (איפה חיים יבין כשצריכים אותו?) ומי יודע, אולי זה יהפוך למשהו קבוע… 

חדשות וורדפרס – מהדורת 13 בנובמבר 2017

וורדפרס 4.9 אוטוטו כאן!

גרסה 4.9 של וורדפרס תהיה איתנו כנראה כבר מחר, ה-14 לנובמבר 2017. כרגע קיימת גרסת RC2 למי שממש בוער לו לבדוק מה צפוי להגיע כבר מחר (ניתן למצוא זיפ להורדה בלינק שצירפתי).

גרסה זו תכיל מספר שינויים ותוספות כמו:

  • שמירת שינויים בתבנית כטיוטה דרך התאמה אישית (customizer) ואף לשתף אותם כלינק עם אחרים. זאת בעוד האתר ממשיך לעבוד עם התבנית המקורית.
  • תזמון תאריך ושעה בהם השינויים ייכנסו לתוקף. גם כן דרך אותו תפריט.
  • וידג'ט חדש – גלריה.
  • וידג'ט טקסט יקבל כפתור להוספת מדיה מעבר לעורכים הטקסטואלי והויזואלי.
  • עורך קוד מתקדם יותר. תחת תפריט CSS בהתאמה אישית וכן בעורך הקוד של התבנית והתוספים נוספו צבעים לפי syntax, הצעת קוד כמו בעורכים מתקדמים ועוד.

לרשימת הפיתוחים שהתכוונו להכניס לגרסה 4.9, מצ"ב רשימה מהאתר הרשמי של וורדפרס.

 

JetPack גרסה 5.5 כבר תומכת בוורדפרס 4.9

זה המקום ליידע את משתמשי JetPack, כי הגרסה האחרונה (5.5) שיצאה בשבוע שעבר הותאמה לגרסה 4.9 של וורדפרס. אחד השינויים הוא ההסרה של וידג'ט הגלריה. עם זאת, למי שמשתמש בוידג'ט הזה אין כנראה ממה לחשוש היות וכאשר וורדפרס תעודכן לגרסה 4.9, ג'טפק ימיר את וידג'ט הגלריה שלו לזה של וורדפרס 4.9. עם זאת, תמיד כדאי לבדוק שהכל עובד כשורה לאחר שינויים כאלה.

לחצו כאן לרשימה המלאה של השינויים בתוסף JetPack.

 

תוסף WP-SpamShield הוצא ממאגר התוספים – הסיפור פיקנטי!

התוסף WP-SpamShield, תוסף די פופולרי (מעל 100,000 התקנות) לחסימת תגובות ספאם, הוצא ממאגר התוספים הרשמי של וורדפרס. הוצא זו מילה עדינה. נבעט יותר נכון.

הרקע לאירוע הדרמטי הינו משחק מלוכלך בין מפתח התוסף למפתח של תוסף בשם Plugin Organizer בו הם מאשימים אחד את השני בהוספת קוד לתוספים שלהם בכדי לפגוע בתוסף של האחר. האירוע הזה התרחש בפורום התמיכה של Plugin Organizer. הדיון כעת סגור אך עדיין ניתן להתרשם ממה שהלך שם.

צוות בדיקת התוספים של וורדפרס החליט להוציא את WP-SpamShield מהמאגר בטענה כי הוא מפר את הכללים של וורדפרס. בתגובה הוציא סקוט אלן, המפתח של התוסף, מניפסט תגובה על הפעולה החד צדדית הזו בו הוא מאיים להוציא את כל התוספים שלו מהמאגר.

עם זאת, צוות הבדיקות לא מתרשם מהתגובה של אלן ומדגיש כי הם מוכנים לקבל את התוסף בחזרה למאגר, רק בתנאי שהקוד שפוגע ב-Plugin Organizer יוסר.

אם האתר/ים שלכם כולל את WP-SpamShield יש לכם 2 אפשרויות:

  1. להתחיל לחפש חלופה אחרת.
  2. לקוות שהרוחות יירגעו והתוסף יחזור למאגר.

ישנה גם האפשרות להמשיך לעבוד עם התוסף על אף שהוא מתוחזק מחוץ למאגר. אבל אני מניח שמשתמשים רבים ירגישו לא בנוח כאשר אין באפשרותם לקבל שידרוגים ישירות ממאגר התוספים הרשמי של וורדפרס.

 

תבנית Canvas של Woo הולכת לעולמה

Woocommerce הודיעו על סיום חייה של התבנית הותיקה, Canvas, שיצאה לאור בפברואר 2010. זאת כתוצאה מהתפתחותה של וורדפרס ואי יכולת להתאים את התבנית לטכנולוגיה העכשווית של וורדפרס. ההמלצה היא לעבור לתבנית Storefront.

 

שאלון וורדפרס 2017

כבר עניתם על שאלון וורדפרס 2017?
ענו על 15 שאלות (כ-5 עד 8 דקות למילוי) בשאלון מבית wordpress.org והשפיעו על עתידה של וורדפרס.


תרצו לקבל את מהדורות חדשות וורדפרס הבאות? הזינו כתובת אימייל והקליקו להצטרפות:

 

 

בנתיים, לא תשאירו איזו תגובה? ספרו לי אם עניין אתכם, אם הפוסט עזר לכם במשהו ואולי גם ספרו לי מה הייתם רוצים לראות במהדורות הבאות. יאללה, אוהב אתכם!

דוד ארוון

מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתי, בעולם המחשבים מאז מחשב ה-AT 286 ובעולם התקשורת כבעל BBS עוד לפני שנולדה רשת האינטרנט. את הדומיין הראשון שלי קניתי בשנת 2000 (עדיין קיים) ומתעסק בבניית אתרים מאז, כשבשנים האחרונות אני מתרכז בוורדפרס בלבד.

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן