שיעור 1: רישום דומיין

ברוכים הבאים לשיעור הראשון לבניית אתר על מערכת וורדפרס. בשיעור זה נתרכז ברישום הדומיין שבחרנו לאתר שלנו, כמובן בתנאי שהוא פנוי.

מהו דומיין?

לצורך המחשה מהו דומיין, אני אוהב להשתמש בתחום הנדל"ן. האתר שלכם כמוהו כבית מגורים שכדי לנווט אליו, צריך שתהיה לו כתובת ברורה. כך גם האתר שלכם צריך כתובת. הכתובת של האתר שלי הינה wp-killer.co.il. הכתובת הזו נקראת דומיין (Domain) או שם-מתחם בעברית.

אז איך קונים דומיין? ובכן יש מספר "קבלני בניין" שמוכרים כתובות שכאלה. הם נקראים באנגלית Registrar, רשם שמות מתחם בעברית. יש מספר לא מבוטל של רשמים כאלה ברחבי האינטרנט. אני אציין את LiveDNS ו-BOX הישראליים ואת GoDaddy ו-Namecheap מחו"ל. לטובת רישום סיומת ישראלית כמו co.il נשתמש ברשמים הישראליים. לטובת כל סיומת שאינה ישראלית (com, org, net וכו') נשתמש, כנראה, ברשמים מחו"ל. עם זאת, מומלץ כמובן לעשות סקר עלויות בין כל הרשמים ולהחליט לפי עלות והמלצות של אחרים.

רישום הדומיין ב-BOX

במסמך זה נתרכז ברישום דומיין באמצעות אתר BOX הישראלי. רק אבהיר כי אין לי שום קשר עסקי, אישי, משפחתי או כל קשר אחר ל-BOX (מלבד לכך שרכשתי דרכם דומיינים לאתרים שונים).

ניכנס לאתר שלהם בכתובת www.box.co.il ונזין את כתובת הדומיין שאנחנו מעוניינים לקנות בשדה החיפוש כמתואר. החיפוש הזה יבדוק אם הכתובת פנויה לרכישה.

רישום דומיין 1
חיפוש דומיין פנוי באתר box

 

במקרה הזה, כל הסיומות ש-BOX מציעים עבור הכתובת הזו, פנויות. זו התשובה שהניב החיפוש הנ"ל:

רישום דומיין 2
תוצאות חיפוש הדומיין

 

היות ואני מעוניין לרכוש את הסיומת co.il, אלחץ על כפתור "בדוק" (בכחול, מתחת ל-co.il) ובמידה והדומיין בסיומת הזו אכן פנוי, ייהפך הכפתור לירוק עם הכיתוב "לרכישה". אלחץ עליו ואקבל את הטופס הבא למילוי.

רישום דומיין 3
מילוי פרטים לרישום הדומיין

 

הזינו את הפרטים שלכם, לפחות את אלו עם הכוכבית האדומה לצידם (חובה למלא פרטים אמיתיים ובאנגלית).

בהמשך, הזינו פרטי אמצעי תשלום ובסיום לחצו על סיום רכישה:

רישום דומיין 4
הזנת פרטי כרטיס אשראי

 

לאחר סיום הרכישה, תקבלו את המסך הבא:

רישום דומיין 5
מסך התוצאה לאחר הרישום

 

הדומיין ממתין כעת לאישור איגוד האינטנרט הישראלי. משום מה ההליך הזה לוקח זמן. אז לכו תכינו קפה, אל תעשנו סיגריה, והמשיכו להמתין בעצבנות. 🙂

במקביל תקבלו גם אימייל על בקשתכם לרישום דומיין חדש. כזה:

רישום דומיין 6
המייל שתקבלו לאחר הרישום

 

לאחר כשעה – שעתיים תקבלו מייל אישור כזה:

רישום דומיין 7
המייל המאשר רכישה סופית

 

אז זהו. מזל טוב. יש לכם דומיין משלכם!

דוד ארוון

מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתי, בעולם המחשבים מאז מחשב ה-AT 286 ובעולם התקשורת כבעל BBS עוד לפני שנולדה רשת האינטרנט. את הדומיין הראשון שלי קניתי בשנת 2000 (עדיין קיים) ומתעסק בבניית אתרים מאז, כשבשנים האחרונות אני מתרכז בוורדפרס בלבד.

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן