רשימת 21 תוספי וורדפרס הפופולריים ביותר לשנת 2018

את הפוסט הזה פרסמתי לראשונה ב-4 לאוקטובר 2017. חלפה מאז כמעט חצי שנה, והחלטתי לבדוק מה השתנה.

אז החלטתי לסקור את רשימת תוספי וורדפרס הפופולריים ביותר ולהתרכז ב-20 הראשונים. יאללה, מתחילים במצעד (מויין לפי פופוליות בסדר יורד):

1. טפסי צרו קשר 7

התוסף שקוטף את המקום הראשון ברשימת התוספים הפופולריים הינו תוסף הטפסים הפופולרי ביותר, הידוע גם בשמו המקוצר CF7. התוסף הזה יאפשר לכם לעצב טופס ליצירת קשר באמצעות תגיות וכן את האימייל אותו תקבלו מהמערכת. לטעמי, למרות שהוא התוסף הפופולרי ביותר, הוא בטח לא תוסף הטפסים הנוח ביותר. למי שלא צריך טפסים מורכבים, או שנרתע מעיצוב טפסים ב-CSS, יש וודאי תוספי טפסים נוחים יותר מזה. 

עם זאת, מדובר בתוסף שלו עצמו יש עשרות אם לא מאות תוספים ואינטגרציות למערכות אחרות. זו כנראה גם הסיבה לכך שארגונים יעדיפו להשתמש בו. אם אתם מפתחים – אתם וודאי מכירים את התוסף הזה. אם אתם רוצים להיות מפתחים, כדאי שתכירו אותו כמה שיותר מהר.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4.5
סקירות: 1,483 (באוקטובר 2017 היו 1,396 סקירות)
התקנות: מעל 5 מליון
באנגלית: Contact Form 7
שורה תחתונה: למתחילים יש כלים פשוטים יותר.

 

2. יוסט SEO

תוסף לא פחות מחובה בכל אתר שרוצה להתקדם בגוגל. למי שלא יודע, SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization והתוסף הזה ינתח את המאמרים שאתם כותבים ויסייע לכם לסדר את התוכן נכון יותר מבחינת מנועי החיפוש. בנוסף יקל מאד על קביעת תמונה ראשית לפוסט עבור פייסבוק וטוויטר. יוסט יוכל אפילו לייצר לכם מפת אתר ב-XML לטובת הגשה למנועי החיפוש. בקיצור חובה!

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 5
סקירות: 19,012 (באוקטובר 2017 היו 15,828 סקירות)
התקנות: מעל 5 מליון
באנגלית: Yoast SEO
שורה תחתונה: קוסם!

 

3. אקיזמט

תוסף מבית Automattic האחראית על וורדפרס.

אקיזמט בודק ספאם בתגובות ובטפסי יצירת קשר (אינטגרציה מלאה ל-CF7 שסקרתי למעלה) ומונע פרסום תוכן זדוני באתר שלך. כיאה לתוסף של Automattic, לצורך השימוש בו, יש להקים חשבון ב-wordpress.com.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 5
סקירות: 863 (באוקטובר 2017 היו 796 סקירות)
התקנות: מעל 5 מליון
באנגלית: Akismet Anti-Spam
שורה תחתונה: יש טובים יותר.

 

4. ג'טפק מאת וורדפרס.קום

עוד תוסף מבית Automattic. גם הוא מצריך חשבון ב-wordpress.com.

טוב, זה לא ממש תוסף. יותר חבילת תוספים. אפילו חבילה גדולה של תוספים, חלקם בתשלום אגב. התוסף הזה כולל בתוכו מעל 30 יכולות שונות ומאפשר להדליק ולכבות אותם לפי הצורך. לדוגמא: סטטיסטיקות על האתר, שיתוף אוטומטי ברשתות חברתיות, כלי אבטחה שונים, גיבויים, וידג'טים נוספים, רשימת תפוצה ועוד רבים.

עם זאת, אני ממש לא התחברתי לתוסף הזה. חלק מהדברים הוא עושה לדעתי בצורה לקויה. ובכלל, אני לא חושב שצריך להטמיע תוסף כבד כזה בשביל פיצ'ר או שניים (או חמש), והייתי מעדיף להתקין תוסף ספציפי לצרכים שלי. עם זאת, הוא בכל זאת התוסף הרביעי ברשימת התוספים הפופולריים…

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4
סקירות: 1,473 (באוקטובר 2017 היו 1,395 סקירות)
התקנות: מעל 4 מליון
באנגלית:Jetpack by WordPress.com
שורה תחתונה: אלוף העולם במשקל כבד. כבד מדי.

 

5. ייבוא מוורדפרס

כשמו כן הוא – כלי לייבוא פוסטים, מדיה וכדומה מאתרי וורדפרס. כלומר, אם אתם בונים אתר וורדפרס חדש ומעוניינים להעביר את המידע מאתר וורדפרס ישן, זה הכלי שלכם. אמנם הוא זכה רק ל-3 כוכבים, אבל מנסיון הוא עושה את העבודה.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 3
סקירות: 291 (באוקטובר 2017 היו 284 סקירות)
התקנות: מעל 4 מליון
באנגלית: WordPress Importer
שורה תחתונה: בעיקר לבוני אתרים.

 

6. ווקומרס

עוד תוסף מבית Automattic. הוא דווקא לא מצריך חשבון ב-wordpress.com.

תוסף החנות הוירטואלית הפופולרי ביותר למערכות וורדפרס. גם לתוסף הזה, כמו ל-CF7 יש מאות רבות של הרחבות. ניתן לנהל איתה סוגים שונים של משלוחים, סליקה עם כרטיסי אשראי, קופונים ועוד… ווקומרס מנהלת כיום 30% מכלל החנויות הוירטואליות באינטרנט.

אז אם אתם רוצים למכור משהו על פלטפורמת וורדפרס, זה הכלי שאתם צריכים. עם זאת, לטובת מכירת מוצר בודד ולא יקר לא הייתי משתמש בווקומרס. זה די overkill. 

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4.5
סקירות: 2,758  (באוקטובר 2017 היו 2,551 סקירות)
התקנות: מעל 4 מליון
באנגלית:Woocommerce
שורה תחתונה: ווקומרס זה מוצר צריכה בסיסי!

 

7. All in One SEO Pack

כלי לטובת אופטימזציית האתר למנועי החיפוש, בדומה ליוסט שסקרתי למעלה. האמת שאין לי איתו נסיון בכלל. בכל האתרים שטיפלתי מותקן יוסט ולא התוסף הזה. זה כנראה אומר משהו.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4.5
סקירות: 534 (באוקטובר 2017 היו 516 סקירות)
התקנות: מעל 3 מליון
שורה תחתונה: רק יוסט!

 

8. מפת גוגל XML

תוסף שיכין לכם מפת אתר בפורמט XML לטובת הגשה לגוגל ושאר מנועי החיפוש. אם אתם משתמשים ביוסט, התוסף הזה מיותר. אבל אם החלטתם שאתם לא מעוניינים בתוסף SEO כמו יוסט שנותן לכם מפת אתר (או שאתם משום מה מעדיפים תוסף ספציפי שמייצר מפת אתר), הרי שזה התוסף בשבילכם.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 5
סקירות: 1,998 (באוקטובר 2017 היו 1,906 סקירות)
התקנות: מעל 2 מליון
באנגלית: Google XML Sitemaps
שורה תחתונה: למי שלא משתמש ביוסט.

 

9. עורך TinyMCE מתקדם

תוסף חובה עבור מי שרגיל לייצר תוכן עם העורך שמגיע כברירת מחדל עם וורדפרס. מרחיב את אפשרויות העורך ומאפשר הוספת אייקונים בסרגל העורך, בדומה לוורד של מיקרוסופט. גילוי נאות: איתו אני כותב כרגע את המאמר הזה.

עם שכלולם של ה-Page Builder השונים דוגמת אלמנטור ואחרים, הצורך בתוסף הזו יורד עם הזמן. כמדומני ששנה שעברה התוסף הזה קטף את המקום הראשון ברשימה כזו. אבל בכל זאת, למי שרוצה לכתוב פוסט מהיר בלי להפעיל עורכים גרפיים כבדים, זה תוסף מצויין.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 10
כוכבים: 4.5
סקירות: 272 (באוקטובר 2017 היו 257 סקירות)
התקנות: מעל 2 מליון
באנגלית: TinyMCE Advanced
שורה תחתונה: אני לא יכול בלעדיו.

 

10. להגביל ניסיונות התחברות

תוסף אבטחה שיודע לחסום נסיונות התחברות בהתאם לפרמטרים שקבעתם לו. יודע לחסום IP שניסה להתחבר למערכת מספר פעמים עם שם וססמא שאינם נכונים, כמו להגביל מספר נסיונות התחברות עם שם המשתמש admin וכדו'.

שימו לב! מדובר בתוסף שלא עודכן כבר 5 שנים! ועם זאת, הוא כנראה פופלרי מכיוון שרבים מההתקנות בקליק (דוגמת Softaculous ו-Installatron), דוגמת Softacolous, מאפשרי התקנה אוטומטית שלו ביחד עם התקנת וורדפרס.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 9
כוכבים: 4.5
סקירות: 196 (באוקטובר 2017 היו 191 סקירות)
התקנות: מעל 2 מליון
באנגלית: Limit Login Attempts
שורה תחתונה: להיסטריים שבינינו שמשתמשים בשם וססמא כמו Admin. תתקדמו!

 

 

11. וורדפנס אבטחה

לדעתי, התוסף הראשון שחובה להתקין בכל התקנה חדשה של וורדפרס. וורדפנס הינו תוסף אבטחה מקיף (וכולל גם אפשרויות שונות בתשלום) שיודע לסרוק את מערכת הוורדפרס שלכם כנגד המאגר של וורדפרס ולמצוא שינויים בקבצי המקור, הן של המערכת והן של תוספים; חוסם נסיונות פריצה; מגביל נסיונות התחברות (ולכן מייתר את התוסף שבמקום 9) ועוד… מרוב שהוא מקיף וכולל אפשרויות רבות, כתבתי בעבר פוסט לטובת הגדרה נכונה של התוסף.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 5
סקירות: 3,224 (באוקטובר 2017 היו 3,117 סקירות)
התקנות: מעל 2 מליון
באנגלית: Wordfence Security
שורה תחתונה: חובה!

 

12. שכפול פוסט

יצרתם פוסט ואתם חושבים שהוא master piece. אין דבר בעולם יותר יפה ממנו. אבל לקח לכם שעות לעצב אותו בדיוק כמו שאתם רוצים וכשאתם באים ליצור פוסט נוסף אתם מתבאסים שאתם צריכים לעצב הכל מחדש? זה הפתרון שלכם. הוא פשוט ישכפל לכם את הפוסט (או דף) ואתם תוכלו לשנות את התוכן כאוות נפשכם. שימו לב שכנראה תרצו לשנות את ה-permalink שנוצר כעותק למשהו שרלוונטי יותר לפוסט החדש.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 5
סקירות: 357 (באוקטובר 2017 היו 327 סקירות)
התקנות: מעל 2 מליון
באנגלית: Duplicate Post
שורה תחתונה: למי שאוהב פורמט אחיד.

 

13. וורדפרס סופר קש

אז בניתם אתר ואתם מרוצים מאיך שהוא נראה. רק מה? לוקח לו שנים לעלות. טוב, ברור שכדאי להשקיע בחבילת אחסון נכונה ומתאימה לאתר שלכם על שרת חזק. אבל אם אתם לא מתכוונים להוציא כסף נוסף, אתם חייבים להשתמש בתוסף קאש (באנגלית Cache, זכרון מטמון בעברית). וורדפרס סופר קש הוא אמנם תוסף הקאש הפופולרי ביותר במאגר התוספים של וורדפרס, אבל אישית לא הצלחתי להגיע איתו לתוצאות הנכונות. אני מעדיף את W3 Total Cache אליו נגיע לקראת סוף הרשימה. אחרים מעדיפים לשלם עבור תוסף הפרמיון WP-Rocket שעושה כמעט כל מה שצריך out of the box.

תוספים כאלה "צורבים" את עמודי האתר שלכם לגרסת html ובמקום כל פעם לגשת לבסיס הנתונים ולשלוף את כל מה שהעמוד מצריך שליפה ולהגיש לגולש, הוא מגיש את גרסת ה-html של העמוד שנוצר מבעוד מועד. כך זמן הטעינה של האתר מתקצר. בקיצור, תוסף חובה להאצת טעינת האתר שלכם.

זהירות! אם אתם לא יודעים מה אתם עושים, תוספים כאלה עלולים "לשבור" את האתר שלכם.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4.5
סקירות: 1,344 (באוקטובר 2017 היו 1,284 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: WP Super Cache
שורה תחתונה: אל תהיו מאלה שמתקינים 8 תוספי קאש. לא יעזור לכם.

 

14. Google Analytics for WordPress by MonsterInsights

אם אתם מהסוג שרוצים לראות את כל מה שקשור לאתר שלהם במקום אחד, התוסף הזה יראה לכם את תוצאות Google Analytics של האתר שלכם ישירות במסך הניהול הראשי של האתר שלכם. נוח אולי, אבל לא כולל כמובן את כל האפשרויות שתקבלו ב-Google analytics עצמו ומצד שני בהחלט יכול לספק ליום יום, בעיקר לראות את התנועה לאתר שלכם. יש גם גרסת פרו.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4
סקירות: 518 (באוקטובר 2017 היו 482 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
שורה תחתונה: ללכת עם ולהרגיש בלי.

 

15. חידוש תמונות מוקטנות

מאפשר לחדש וליצור מחדש תמונות מוקטנות אחרי שינוי של גודל התמונה המוקטנת. יעיל מאוד אם החלטתם לשנות את גודל התמונות שוורדפרס מייצר מהתמונות שאתם מעלים אליו וכעת תמונות ה-thumbnails למשל כבר לא מתאימים לגודל החדש שרצים. תריצו את התוסף הזה והוא יצור מחדש את התמונות בגודלם החדש.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): ללא שינוי
כוכבים: 4.5
סקירות: 305 (באוקטובר 2017 היו 284 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: Regenerate Thumbnails
שורה תחתונה: לקטגוריית הכלים החד-פעמיים.

 

16. UpdraftPlus WordPress Backup Plugin

כל מי שעובד על מחשב יודע כמה זה נורא למצוא את עצמך כשמשהו משתמש ואין לך גיבוי. כחלק ממערך האבטחה של האתר, אתם חייבים מערכת גיבוי על כל מקרה שלא יבוא (פריצה והשחתת האתר, קריסת שרתים, או סתם טעות שעשיתם ואתם רוצים לשחזר אחורה). ישנם תוספים אחרים שמגבים את האתר שלכם, אבל שומרים את הגיבוי על השרת. במקרה של פריצה ייתכן וימחקו לכם את קבצי הגיבוי יחד עם האתר. לכן חשוב מאד לאחסן את קבצי הגיבוי באחסון חיצוני וזה בדיוק מה שהתוסף הזה. מאפשר לכם לבצע אוטומציה של גיבויים בתדירות קבועה ולהעביר אותם לגוגל דרייב, Dropbox, אמאזון S3  וכו'. אם תצטרכו עזרה, תוכלו לעקוב אחרי ההוראות שפירטתי בפוסט מדריך גיבוי באמצעות UpdraftPlus ושמירתו ב-Google Drive.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 19
כוכבים: 5
סקירות: 2,764 (באוקטובר 2017 היו 2,672 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: UpdraftPlus WordPress Backup Plugin
שורה תחתונה: מאפשר לישון בשקט.

 

17. Page Builder by SiteOrigin

פייג' בילדר. כלומר, מאפשר לכם לבנות את העמוד/פוסט שלכם בצורה הרבה יותר נוחה עם המון אפשרויות שלא קיימות בעורכים הפשוטים שמגיעים עם וורדפרס. אני מקווה שבקרוב אלמנטור יחליף את מקומו של התוסף הזה. לא רק שהוא תוצרת כחול לבן, אלא הרבה יותר פשוט וקל לשימוש מהבילדר של SiteOrigin.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 18
כוכבים: 5
סקירות: 925 (באוקטובר 2017 היו 896 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: Page Builder by SiteOrigin
שורה תחתונה: קישטה! פנה את המקום לאלמנטור!

 

18. שדות מיוחדים מתקדמים

תוסף למתקדמים. מאפשר להוסיף שדות משלכם לוורדפרס ולהשתמש בהם בכל מקום. אם התבנית שלכם לא מספקת לכם את כל השדות שאתם רוצים, אתם תרצו את התוסף הזה. אגב, בגלל זה הוא מאד פופולרי בקרב בוני תבניות מאפס.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 17
כוכבים: 5
סקירות: 1,008 (באוקטובר 2017 היו 982 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: Advanced Custom Fields
שורה תחתונה: למתקדמים.

 

19. הלו דולי

וואלה, אחד התוספים ההזויים ever. הוא מציג מילים מהשיר הלו דולי בחלק השמאלי עליון בכל אחד ממסכי הניהול. תוסף הזוי, אבל הגיע למקום ה-16 ברשימת הפופולריים של וורדפרס. טוב, זו לא חוכמה, הוא מותקן אוטומטית עם כל התקנת וורדפרס חדשה. אחרי ככלות הכל, הוא נכתב על ידי מאט מולנווג ש"המציא" את וורדפרס.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 16
כוכבים: 2.5
סקירות: 188 (באוקטובר 2017 היו 168 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: Hello Dolly
שורה תחתונה: מיותר. לכבות ולמחוק כצעד ראשון לאחר כל התקנת וורדפרס.

 

 

20. Google Analytics Dashboard for WP (GADWP)

חבר חדש ברשימת 20 התוספים הפופולריים. דחק את W3 Total Cache למקום 21.
תכלס התוסף הזה עושה אותו דבר שהתוסף במיקום 14 עושה. חבל להכביר במילים. אז במילה אחת – אנליטיקס.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 21
כוכבים: 4.5
סקירות: 347
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: Google Analytics Dashboard for WP (GADWP)
שורה תחתונה: כנראה שאנליטיקס באמת חשוב כמו שאומרים.

 

21. W3 מטמון טוטאלי

תוסף קאש שהזכרתי בתוסף WP Super Cache לעיל (מקום 13). מבחינתי זה תוסף הקאש המורחב דווקא בגלל שהוא מאפשר נגיעה כמעט בכל דבר אפשרי. הוא מלא באפשרויות שתצטרכו לדעת מה כל אחת עושה כדי לא לפגוע ביכולות של האתר שלכם. כן, יש מצבים שהם התוספים האלה עושים עבודה "טובה מדי" ומפריעים למודולים מסויימים באתר לתפקד. אז לא לשכוח לעשות בדיקות נרחבות על כל פעולות האתר לאחר התקנת והגדרת תוסף כזה.

מיקום קודם (אוקטובר 2017): 20
כוכבים: 4.5
סקירות: 3,959 (באוקטובר 2017 היו 3,889 סקירות)
התקנות: מעל 1 מליון
באנגלית: W3 Total Cache
שורה תחתונה: אני מאוהב!

 

עד כאן רשימת 20 התוספים הפופולריים ביותר נכון לפברואר 2018, ביחס למצב באוקטובר 2017.

ספרו לי באיזה תוסף מהרשימה הזו אתם משתמשים. האם משהו ברשימה הזו הפתיע אתכם? ובעיקר – אם אהבתם, שתפו את הפוסט עם חבריכם וברשתות החברתיות.

דוד ארוון

מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתי, בעולם המחשבים מאז מחשב ה-AT 286 ובעולם התקשורת כבעל BBS עוד לפני שנולדה רשת האינטרנט. את הדומיין הראשון שלי קניתי בשנת 2000 (עדיין קיים) ומתעסק בבניית אתרים מאז, כשבשנים האחרונות אני מתרכז בוורדפרס בלבד.

לפוסט הזה יש 2 תגובות

  1. יאיר

    תודה על המאמר!
    אני כמובן גם משתמש ב contact form 7, אך באמת יש לו חיסרון של נוחות.
    איזה תוסף טפסים מומלץ שיש לו עיצוב נוח ופשוט, ויש לו גם אמינות גבוהה (כי התפקוד עצמו של הטופס חשוב יותר מהכל)?

    1. דוד ארוון

      יש באמת ל-CF7 איזו עקומת למידה…
      אם אתה עובד עם תבניות של פוג'ו – אז הטפסים שלהם מעולים.
      אם לא, ואתה עובד אם אלמנטור פרו – גם שם זה נורא קל.

      אם אתה לא עובד עם אף אחד מאלה, תנסה את Ninja Forms.

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן