כלים לבדיקת מהירות אתרים

יתכן וממש ברגעים אלה אתם מאבדים לקוחות וכתוצאה מכך גם מכירות. למה? כי האתר שלכם איטי. 

באינטרנט, כל שניה קובעת. אפילו פחות מכך. גולשים פשוט יעזבו את האתר שלכם אם הם יאלצו לחכות לו. ולא רק זה, הם ככל הנראה יעברו למתחרים שלכם. לכן, כדאי לבצע בדיקת מהירות אתרים. אבל תיכף נגיע לזה…

כמה עובדות

  • 47% מהצרכנים מצפים שאתר אינטרנט יעלה תוך 2 שניות.
  • 40% מהגולשים יעזבו אתר אינטרנט שלא עלה תוך 3 שניות.
  • כל שניה שבה האתר מתעכב מלעלות, תפחית 7% מאחוזי ההמרה. המשמעות היא שאם אתר אמזון יעלה בשניה אחת יותר לאט, בעליו יפסידו 1.6 מליארד דולר בשנה!

איך שלא תסתכלו על זה – אנחנו חיים על הנתיב המהיר. אנשים רוצים דיווחי חדשות מהירים יותר, תגובת נציגי שירות מהירה יותר, וכמובן אתרי אינטרנט מהירים יותר. אתר אינטרנט מהיר יפצה אתכם ביותר משתמשים, מיקום גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל (גוגל אוהבים אתרים מהירים), יותר הרשמות לרשימת התפוצה שלכם וכמובן יותר מכירות/לידים.

גם אתם בטח רוצים תשובות מהירות ושואלים את עצמכם – טוב נו, שורה תחתונה, מה אתה מציע לעשות?

אז זהו. שלפני ש"עושים", צריך לברר מה המצב שלכם. יש מצב שאתם כבר יודעים שהאתר שלכם איטי. אולי גולשים התלוננו, אולי אתם בעצמכם חווים את איטיות האתר. אבל זה לא משנה, צריך לבדוק באופן רשמי כדי שיהיה לנו מושג אמיתי מה מהירות האתר שלנו. אז על זה רציתי לדבר איתכם בפוסט הזה – להציג לכם מספר כלים לבדיקת מהירות הטעינה של האתר שלכם. בתור דוגמא, הוספתי תפיסות מסך של הכלים הללו עם האתר שלי, כדי שתראו איך זה נראה. אז נתחיל…

כלים לבדיקת מהירות אתרים

טוב, אז נתחיל בכך שיש הרבה כלים באינטרנט שבודקים מהירות טעינה. אני אתרכז במרכזיים שבהם שכל מפתחי האתרים מכירים, כך שאם תצטרכו לפנות למפתח אתרים שישפר לכם את מהירות הטעינה של האתר שלכם (היי, גם אני עושה את זה! ניתן לפנות אלי כאן), תהיה לכם שפה משותפת.

גוגל - PageSpeed Insights

הכלי הראשון שאני בודק איתו אתרים איטיים הוא PageSpeed Insights של גוגל. הוא אמנם לא מספק מספר ממשי בנתוני זמן של טעינת האתר, אבל הוא מספק מידע "איכות" הביצועים של האתר באמצעות ציון בין 0 ל-100. כמו כן, הכלי של גוגל בודק את חווית המשתמש הן בטלפון סלולרי (מובייל) והן במחשב (דסקטופ).

מעל 80: טוב (ניתן לראות בתפיסת המסך המצורפת כי האתר שלי מקבל 100 הן במובייל והן בדסקטופ ומקבל ציון Good הצבוע ירוק. אם האתר שלכם הגיע לציון מעל 80 הן במובייל והן בדסקטופ – ממליץ לכם להסתפק בכך. זה בהחלט יפה והשיפור כנראה לא יצדיק את המאמץ. תחסכו את הכסף לטובת משהו אחר.

בין 60 ל-79: ממוצע (Average). איך המורים אוהבים להגיד? "יש לילד פוטנציאל אבל הוא לא מתאמץ". האתר שלכם כבר בכיוון הנכון אבל ניתן לשפר את חווית המשתמש מבחינת מהירות התגובה של האתר. אם האתר שלכם מתחת לציון 70, בהחלט הייתי ממליץ להשקיע בשיפור. 

59 ומטה: נמוך (Low). אתרים עם ציונים כאלה מצריך השקעה בשיפורו ויפה שעה אחת קודם. אגב ראיתי גם אתרים עם ציון 0 עגול. אישית, אני לא מבין למה מישהו טורח להרים אתר ולהשאיר אותו במצב נוראי שכזה. 

לחצו על החיצים ימינה או שמאלה בכדי לעבור לתמונה הבאה.

GTmetrix

GTmetrix הינו כלי מאוד ידידותי וברור, עם מספרים שנותנים למשתמש הבנה מה קורה אצלו באתר. נתחיל בכך ששרת הבדיקה כברירת מחדל ממוקם בקנדה. בהנחה שאנחנו מדברים על אתרים שמאוחסנים בישראל/אירופה ומשרתים קהל ישראלי – אנחנו נרצה ששרת הבדיקה יהיה כמה שיותר קרוב לאתר אותו אנחנו בודקים.

כמו שניתן לראות בתפיסת המסך של בדיקת האתר שלי, שרת הבדיקה במקרה הזה נמצא בלונדון. GTmetrix נותנים לכם אפשרות לשנות את מיקום שרת הבדיקה על ידי רישום פשוט ובחינם. מומלץ. זה יקנה לכם גם את האפשרות לשמור את הבדיקות שהרצתם כך שתוכלו להשוות ביניהם.

התוצאות מתחלקות ל-2:

  • PageSpeed Score: מבוסס על PageSpeed Insights של גוגל.
  • YSlow: מבוסס על שירות YSlow של יאהו!.

בצד ימין חבויה התוצאה האמיתית – הזמן שלוקח לאתר לעלות באמת (תחת Fully Loaded Time). במקרה של האתר שלי, תוכלו לראות שהוא עולה תוך שניה אחת בדיוק. חשוב לשים לב לגודל העמוד שנבדק (Total Page Size) שכמה שיהיה יותר נמוך, האתר יעלה יותר מהר. 

כמו כן, יוצג לכם מספר הפניות החוצה (Requests). כמובן שגם כאן, ככל שיהיו פחות – כך העמוד יעלה מהר יותר. 

אם אתם מבינים מה שאתם עושים, תוכלו לעבור על ההמלצות של GTmetrix תחת הלשוניות השונות ולנסות לתקן את הבעיות שזוהו. שימו לב, אם אתם לא מבינים מה אתם עושים – אתם עלולים לשבוראת האתר שלכם. תפעלו בזהירות וכמובן לא לשכוח לגבות את האתר לפני כל שינוי.

gtmetrix

Pingdom tools

הכלי של Pingdom מזכיר את זה של GTmetrix. גם כאן, חשוב לבחור את השרת הקרוב ביותר לקהל היעד של האתר אותו אתם בודקים (למשל אם האתר שלכם ממוקם בארה"ב אבל מיועד לקהל ישראלי – יש לבחור את השרת הקרוב לישראל, במקרה הזה שטוקהולם, שבדיה).

גם כאן נקבל ציון לאתר במספר ואות (במקרה של האתר שלי, כמו שמופיע בתפיסת המסך המצורפת, הציון הוא 98 A); זמן טעינה (במקרה של האתר שלי 804 מילי שניות); גודל העמוד; מספר פניות החוצה ועוד תוצאות טכניות בתחתית העמוד.

Speedom

Speedom הינו כלי ישראלי חדש (בעברית!) מבית היוצר של חברת האחסון uPress. די דומה לשאר הכלים שכבר דיברנו עליהם, עם ממשק משלו.

לחצו על החיצים ימינה או שמאלה בכדי לעבור לתמונה הבאה.

שורה תחתונה

לא צריך להריץ את האתר שלכם בכל כלי בדיקת מהירות אתרים שציינתי (אלא אם כן יש לכם זמן מיותר). בחרו כלי אחד או שניים, שימרו את התוצאות של האתר לפני שביצעתם שינוי כלשהו, והריצו את הבדיקות באותם כלים שוב לאחר שביצעתם שינוי (או ששילמתם לבעל מקצוע שיעשה זאת) בכדי לראות את השינוי.

אישית, בחרתי ב-PageSpeed Insights של גוגל וב-GTmetrix, אבל כל אחד והטעם שלו. מעבר לכך, קיימים כמובן עוד כלי בדיקה ברשת. תוכלו למצוא אותם באמצעות חיפוש פשוט בגוגל.

בכל אופן, ספרו לי בתגובות מה התוצאות של האתר שלכם ומה אתם מתכוונים לעשות בשביל לשפר את הציון. אני סקרן.

הסתבכתם? אין לכם זמן להתעסק בזה? תנו לבעל מקצוע לשפר לאתר שלכם את מהירות הטעינה שלו. השאירו לי את כתובת האתר בטופס המצורף כולל אימייל ואחזור אליכם עם הצעת מחיר.

דוד ארוון

מהנדס תעשיה וניהול בהשכלתי, בעולם המחשבים מאז מחשב ה-AT 286 ובעולם התקשורת כבעל BBS עוד לפני שנולדה רשת האינטרנט. את הדומיין הראשון שלי קניתי בשנת 2000 (עדיין קיים) ומתעסק בבניית אתרים מאז, כשבשנים האחרונות אני מתרכז בוורדפרס בלבד.

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. אינשם

    אתה ממליץ על גוגל בזמן שהרוב אומרים שהוא לא מדד

    1. דוד ארוון

      תודה על התגובה שלך, אינשם.
      נכון, בחרתי בגוגל, וכן אני יודע שיש כאלה שטוענים שהוא לא מדד אמיתי. אז:
      א. אני טוען אחרת. אני חושב שהוא מצביע על דברים חשובים שצריך לשפר באתר. ועם זאת, גם גוגל אומרים שאין בהמלצות שלהם הבטחה לשיפור מהירות האתר. אולי הייתי צריך לציין את זה.
      ב. בגלל זה הצעתי לבחור 2 כלים ולמדוד את האתר בשניהם. אני בחרתי בגוגל ו-GTmetrix.

      ולאחר כל זה, אני מוכן להתערב שאם אתר מגיע ל-100/100 בגוגל אחרי שהיה ב50/50 ומטה, הוא שיפר את המהירות שלו בצורה דרמטית.

      בהצלחה!

  2. טל זולברג

    גוגל לא בודק מהירות תגובה הוא בודק מה אפשר לכווץ שלוקח יותר זמן כאשר הוא לא מכווץ
    אבל זה עדיין כלי חובה לכל בונה או מקדם אתרים

    1. דוד ארוון

      אכן. ולכן כתבתי "הוא אמנם לא מספק מספר ממשי בנתוני זמן של טעינת האתר, אבל הוא מספק מידע "איכות" הביצועים של האתר באמצעות ציון בין 0 ל-100."

  3. טל זולברג

    כן התגובה שלי לא הייתה אלייך

    1. דוד ארוון

      🙂

כתיבת תגובה

 

סגירת תפריט
דילוג לתוכן